آشنایی با دستگاه DVR ضبط کننده دوربین ویدیویی

آشنایی با دستگاه DVR ضبط کننده دوربین ویدیویی

آشنایی با DVR ضبط کننده دوربین ویدیویی

دستگاه Digital Video Recorder که به اختصار به آن DVR می گوییم دستگاهی است که تصاویر آنالوگ ارسالی از دوربین های مداربسته را تبدیل به دیجیتال کرده و بر روی هارد دیسک یا کارت های حافظه فلش ذخیره می کند. انواع جدیدتر DVR توانایی ارسال تصاویر بر بستر اینترنت از طریق خط تلفن را نیز دارا می باشند. فاکتور مهم در DVR (مشابه کارت های DVR)، فریم ریت (توانایی ثبت فریم در ثانیه) است که علامت اختصاری آن fps است. دقت کنید که عددی که در مورد فریم ریت دستگاه ها توسط تولیدکننده اعلام می شود، مجموع فریم ریت کانال های آنها است. برای تعیین فریم ریت هر کانال، فریم ریت کلی را بر تعداد دوربین‌ها تقسیم می کنیم . به این ترتیب یـک دستگاه DVR هشت کانال 120fps، بـرای هـر دوربین 15fps را پشتیبانی می کند.

نکته در دستگاه DVR کاربردی

در سیستم های PAL حداکثر 25 فریم در ثانیه و در سیستم های NTSC حداکثر 30 فریم در ثانیه قابل پشتیبانی می باشد که با چنین نرخی، تصاویر بصورت کاملا متحرک یا Full Motion به نظر خواهند رسید. بنابراین برای حفاظت از اماکن حساس که نیازمند ذخیره تصاویر با کیفیت مناسب است، سیستمی با نرخ فریم 25 در سیستم PAL ، مناسب خواهد بود. لازم به ذکر است که ضبط بالاترین کیفیت تصویر، نیازمند فضای زیادی برای ذخیره سازی است که نیازمند هارد های حجیم می باشد هاردهای حجیم به وفور در بازار یافت می شوند.

راهنمای خرید DVR

دوربین های جدید دستگاه DVR مانند گذشته بی کیفیت و ضعیف نیستند. استاندارد تصاویر برندهای خوشنام بازار 700 خط بود که دوربین های آنالوگ HD-SDI با کیفیت بالاتر همگانی شدند. پس از خرید دستگاه DVR با توان پشتیبانی هارد دیسک کمتر از 2 ترابایت خودداری کنید. نکته دیگری که هنگام انتخاب باید مد نظر قرار گیرد پورت های خروجی DVR  می باشد که بهترین انتخاب دستگاه های دارای پورت LAN و HDMI هستند. از جمله استاندارهای تصویری مورد استفاده در DVR جدید ، CIF و D1 می باشند. D1 یا 4CIF سایز تصویر full resolution  به حساب می آید و CIF ،1/4 (یک چهارم) سایز تصویر در استاندارد D1 است. ضبط و فشرده سازی صدا در دستگاه های DVR معمولا با دو فرمت MP3 یا AC3 می باشد.

انوع دستگاه های DVR  به دو صورت ساده و Hybrid تولید می شوند. Hybrid ها همزمان توانایی دریافت و ارسال تصاویر آنالوگ و دیجیتال را دارا بوده و همچنین  توانایی ارسال تصاویر توسط کابل شبکه بر روی اینترنت را نیز دارا می باشند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید