مشخصه های اصلی دوربین مداربسته آنالوگ و AHD

مشخصه های اصلی دوربین مداربسته آنالوگ و AHD

مشخصه های اصلی دوربین مداربسته آنالوگ و AHD

مهم ترین مشخصات دوربین مداربسته آنالوگ و AHD وابسته به دو دو معیار مهم یعنی «وضوح و حساسیت» دوربین است. حساسیت، قابلیت تشخیص و برداشت تصاویر در شرایط نوری مختلف است و وضوح یا رزولوشن، مشخص کننده میزان توانایی دوربین در برداشت جزییات تصاویر است.

دوربین مداربسته AHD

اساس کار تکنولوژی AHD بر پایه انتقال تصاویر دوربین های مداربسته بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است. در این تکنولوژی اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند اما نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با روزولشن بالاتر را ایجاد می کند. کد گذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می شود. این چیپ اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کد گذاری می کند. در سمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

وضوح دوربین های مداربسته AHD

دوربین های AHD نسل اول تنها با روزولشن 1 مگاپیکسل (720P) تولید می شدند اما نسل دوم این تکنولوژی امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن 2مگاپیکسل (1080P) را ایجاد کرد. متاسفانه نسل اول و دوم این دوربین های با هم از نظر کد گذاری هم خوانی ندارند و امکان استفاده همزمان از آنها وجود ندارد. اما نسل سوم این تکنولوژی کاملتر و امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن تا 4 مگاپیکسل را ایجاد کرده است.

وضوح دوربین مداربسته آنالوگ

وضوح در یک دوربین مداربسته آنالوگ بر اساس خط ( TVLine) مشخص می شود و عبارت از تعداد خطوطی است که دوربین بر اساس آن به برداشت تصویر می پردازد. به طور کلی هرچه میزان TVLine بیشتر باشد وضوح دوربین بالاتر خواهد بود. در حال حاضر سقف واقعی وضوح دوربین های مداربسته 700 خط است و اعداد بالاتر (مخصوصا در مورد برندهای بی نام و نشان) بیشتر ترفند تبلیغاتی است. برای خواندن پلاک خودرویی که در حال ورود به منطقه شماست، نیازمند دوربینی با کیفیت بالا هستید! احتمالا با دوربینی با وضوح 420 خط حتی نخواهید توانست پلاک خودرویی را که متوقف شده را بخوانید!!

حساسیت دوربین مداربسته آنالوگ

انتخاب دوربینی که بتواند در شرایط کم نور نیز به خوبی کار کند بسیار مهم است. حداقل‌ روشنایی لازم برای عملکرد دوربین را معمولا با واحد لوکس (Lux) بر روی آن ذکر می‌کنند و عبارت است از «مقدار روشنایی حاصل از نور شعله یک شمع در مساحت 1 متر مربع». به عبارت ساده تر، 1Lux نوری ست که از یک شمع در فاصله 1متری به چشم ما می رسد.

برای آشنایی بیشتر به طور خلاصه به میزان نور در برخی مکان ها می پردازیم.

نور کامل خورشید در تابستان: 50000 لوکس

نور روز معمولی : 10000 لوکس

نور استاندارد محیط‌: 500 لوکس

سپیده دم یا غروب: 1 تا 10 لوکس

نور استاندارد خیابان‌های اصلی: 30 لوکس

نور استاندارد خیابان فرعی: 10 لوکس

اصل طلایی برای انتخاب دوربین مداربسته آنالوگ یا AHD این است که حداقل نور ذکر شده برای آن، یک دهم نور محل مورد نظر باشد. باید توجه داشته باشید که بیشتر دوربین‌ها می‌توانند در محیط‌هایی که نور زیادی دارند نیز به خوبی کار کنند البته به شرطی که منبع نور به طور مستقیم در لنز دوربین نباشد! ولی مشکل، زمانی است که دوربین نور کافی را برای تشکیل تصویر دریافت نمی‌کند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید