راهنمای استفاده از کد امنیتی محصولات شیائومی

راهنمای استفاده از کد امنیتی محصولات شیائومی

راهنمای استفاده از کد امنیتی محصولات شیائومی

همانطور که در بخش راهنمای شناسایی اصالت پاوربانک های شیائومی ذکر شد، اولین و ساده ترین راه برای تشخیص اصالت کالاهای شیائومی استفاده از کد امنیتی ایست که این شرکت برای جلوگیری از تولید اجناس تقلبی محصولاتش طراحی کرده است و به همراه هر کالای خود لیبلی بر روی کارتن آن الصاق می کند.

1- با پاک کردن قسمت اسکرچ شده (مثل پاک کردن اسکرچ کارت شارژ موبایل)  سریالی 20 رقمی نمایان می گردد.

2- پس از ورود به سایت http://chaxun.mi.com مانند شکل زیر زبان انگلیسی را انتخاب نمایید.

3- حال سریال 20 رقمی را در کادر مستطیل مشخص شده از چپ به راست وارد نمایید و در محل پایین آن جواب عبارت ریاضی ساده ای که کنار آن تعیین شده را وارد کنید و در انتها بر روی دکمه Verify now جهت آزمودن کد کلیک نمایید. پس از چند ثانیه صفحه ای باز می شود و در آن نتیجه به شما اعلام خواهد شد.

نتیجه آزمون

1-4 اگر با پیغام (عکس 4) مواجه شدید، سیستم به شما پیغام کد امنیتی اشتباه را می دهد دراین صورت دکمه Close را کلیک کنید و بار دیگر کد وارد شده را مرور کنید تا مطمئن شوید آنرا به درستی وارد کرده اید و دوباره دکمه Verify Now را کلیک نمایید. اگر همچنان با پیغام قبل مواجه شدید یقین بدانید کالای شما تقلبی است.

2-4 اگر با پیغامی شبیه به پیغام زیر مواجه شدید کد کالا اصلی می باشد. اما باید موارد زیر را در آن چک کنید. (عکس 5)

مواردی که بعد از تایید کد کالا باید حتما چک شود

3-4 در سطر دوم (فلش آبی) نام محصولی که کد آن را وارد کرده اید را مشخص می کند که در این مثال پاوربانک mi می باشد. پس در صورت مشاهده نام کالای اشتباه مطمئناً کالای شما تقلبی است.

4-4 در انتهای سطر دوم، (فلش قرمز) سیستم تعداد دفعات درخواست تأییدیه برای این کد را به شما نشان خواهد داد.

5-4 حال اگر این عدد برابر با 1 بود، تبریک ما را پذیرا باشید، محصول شما به احتمال 99.9999% اصل می باشد. احتمال بسیار بسیار ضعیفی وجود دارد که ممکن است شما در این کره خاکی اولین نفری باشید که کد کپی شده یک جنس اصلی را که قبلاً در سایت مذکور تأییدیه نگرفته است را از روی برچسب امنیتی جنس بدل آن می آزمایید.

6-4 اگر آن رقم عدد کوچکی مانند 2 تا 10 بود به احتمال زیاد کالای شما اصل ولی دست دوم است. یعنی صاحب یا صاحبان پیشین آن قبلا اصالت کالا را چک کرده اند. دراین صورت بخشی از لیبل که شما مخدوش کرده اید بازسازی شده است که البته تشخیص آن اصلاً سخت نیست.

7-4 اگر این رقم عددی بزرگتر و یا عدد عجیبی مانند 5489 باشد 99.999% کالای شما تقلبی است. این بدان معناست که سازنده جنس بدل از یک کد اصل محصولات شیائومی برای تمام یا برخی از محصولات بدل خود استفاده کرده است. آن یک هزارم درصد هم در واقع همان جنس اصلی است که سازنده بدل از کد آن استفاده کرده است….!!! البته این احتمال بسیار دور از انتظار است چرا که معمولاً  آن جنس اصل برای الگو برداری تجزیه کامل می گردد و یا جهت مصارف شخصی خودشان استفاده می شود.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها