پاوربانک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پاوربانک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پاوربانک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در سفر، دانشگاه و به طور کلی محیط خارج از منزل در حال ضبط صدا یا عکس برداری با تلفن همراه خود باشید که ناگهان هشدار اتمام شارژ بر صفحه موبایلتان نقش ببندد. حتی در بسیاری از مواقع تلفن همراه به دلیل کمبود شارژ خاموش می شود. در چنین شرایطی ممکن است خانواده یا دوستانتان نگران شما شوند یا نیاز فوری به استفاده از تلفن همراه داشته باشید. در این شرایط حتی اگر شارژر تلفن همراهتان را نیز به همراه داشته باشید، به پریز برق دسترسی ندارید تا آن را روشن کنید. پاوربانک وسیله ای است که به آسانی شما را از این گرفتاری رها می کند.

آشنایی با Power Bank

Power Bank یا دستگاه شارژ همراه وسیله ای است که در هر زمان و مکانی توانایی شارژ موبایل و برخی از انواع لوازم الکترونیکی را داراست. در حقیقت پاور بانک مانند یک باتری همراه بسیار قوی عمل می کند و می توانید تلفن همراه خود را به آن متصل کنید تا شارژ شود. هر پاوربانک بسته به مدل خود توانایی یک یا چند مرتبه شارژ کامل دیگر وسایل الکترونیکی را دارد. پس از اینکه شارژ خود دستگاه تمام شد، باید آن را به پریز برق وصل کنید تا مجددا شارژ شود. سپس آن را برای موارد اضطراری در کیف خود قرار دهید. وجود پاوربانک در کیف اصلا خطرناک نیست و حتی اگر سیم آن را در دست بگیرید هم دچار برق گرفتگی نخواهید شد. هر قدر توان پاوربانک بالاتر باشد، سرعت شارژ شدن وسیله متصل به آن افزایش خواهد یافت.

انواع پاوربانک

امروزه انواع پاوربانک در طرح ها، وزن ها و با توان های متفاوتی ساخته و طراحی شده است. برخی از این دستگاه ها مستطیل شکل، کوچک، سبک و بسیار پرتوان هستند و برخی دیگر حالت فانتزی داشته و به شکل عروسک و با توان پایین تر تولید می شوند.

همچنین پاوربانک هایی با چندین پورت USB در بازار وجود دارند که امکان شارژ هم زمان دو یا چند وسیله را برای کاربران فراهم می نمایند. حتی نمونه هایی از این شارژرهای همراه مخصوص برندهای خاصی از تلفن های همراه در بازار وجود دارند که به صورت وایرلس به شارژ گوشی می پردازند! پیشنهاد می کنیم هنگام خرید پاوربانک نمونه های کوچک و سبک را انتخاب کنید تا بتوانید آن را همیشه به همراه داشته باشید.

پاوربانک چه کاربردهایی دارد؟

از Power Bank برای شارژ یا روشن نگه داشتن انواع لوازم الکترونیکی که دارای کابل USB می باشند می توان استفاده نمود. این وسایل شامل موبایل، تبلت، دستگاه پخش موسیقی، چراغ قوه های سیار و… می شود. نکته پایانی خوشحال کننده این است که کم‌کم پاوربانک هایی با توانایی شارژ لپ تاپ وارد بازار لوازم جانبی شده است.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها