راهنمای شناسایی اصالت پاوربانک های شیائومی

راهنمای شناسایی اصالت پاوربانک های شیائومی

راهنمای شناسایی اصالت پاوربانک های شیائومی

پاور بانک اصل شیائومی به علت کیفیت ساخت عالی، ویژگی‌های بهتر و قیمت‌های ارزانتر آن نسبت به رقبا، توجه بسیاری را بخود جلب کرده و متأسفانه محبوبیت بیشتر، نسخه‌های تقلبی بیشتری در پی داشته است. این روزها چینی ها بدل هر کالای اصلی را می سازند. از حافظه های جانبی گرفته تا گوشی های موبایل مانند برندهای معروف اپل و سامسونگ. متأسفانه چینی ها به خودشان هم رحم نمی کنند.

شیائومی یکی از معتبرترین شرکت های چینی می باشد که محصولات فوق العاده با کیفیتی را ارائه می کند. هر چه بر معروفیت این شرکت بزرگ چینی افزوده می شود، اجناس تقلبی آن نیز روز به روز افزایش پیدا می کند. در ادامه با دیجی همکار (مرجع فروش پاور بانک) در مورد راهنمای شناسایی اصالت پاوربانک های شیائومی همراه باشید.

کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب پاور بانک های شیائومی، نظر برخی از سودجویان چینی را بخود جلب کرده تا با جعل ظاهر آنها اجناس بی کیفیت خود را به فروش برسانند و از این راه سود هنگفتی به چنگ آورند. تا جایی که به جرأت می توان گفت در حال حاضر پاوربانک های تقلبی شیائومی در بازارهای ایران و جهان بیشتر از اصل آنها یافت می شود.

علت آن این است که متاسفانه سودجویان تنها به سازندگان چینی ختم نمی شوند و حجم زیاد اجناس تقلبی در بازار گواه حضور واردکنندگان سودجو نیز می باشد. به این ترتیب که با علم به تقلبی بودن اجناس با قیمت بسیار پایین تری خریداری می کنند و با فروش محصولات خود با قیمتی کمتر از قیمت کالای اصل، مشتریان را فریب می دهند.

البته از حق نگذریم که تشخیص برخی از پاوربانک های شیائومی تقلبی از اصل واقعاً دشوار است. این محصولات به دلیل شباهت ظاهری بسیار بالا با نوع اصلی خود با عنوان High Copy در بازارهای چین به فروش می رسند و گاهاً بدون اطلاع واردکنندگان بجای کالای اصل به آنها فروخته می شود.

ما در مقاله راهنمای شناسایی اصالت پاوربانک های شیائومی سعی کردیم به آن دسته از خریدارانی که قصد خرید پاوربانک های Xiaomi دارند تجربه خود و دیگر  کاربران را به اطلاع شما مشتریان عزیز برسانیم. درست است که سازندگان پاوربانک های بدل شیائومی سعی بر ساخت شبیه ترین کالا به نمونه اصل را دارند ولی اغلب یک یا چند مورد از موارد زیر در آنها صدق نمی کند. به کمک این موارد می توان پاوربانک اصل از بدل را تشخیص داد:

1- کد امنیتی محصولات شیائومی

اولین و ساده ترین راه برای تشخیص اصالت پاوربانک استفاده از کد امنیتی است که شرکت شیائومی برای جلوگیری از تولید اجناس تقلبی محصولاتش طراحی کرده است و به همراه لیبلی روی کارتن کالاهای خود الصاق می کند. با پاک کردن قسمت اسکرچ شده (مثل پاک کردن اسکرچ کارت شارژ موبایل) در لیبل سریالی 20 رقمی نمایان می گردد که می توانید با استفاده از راهنمای استفاده از کد امنیتی محصولات شیائومی این مرحله را بیازمایید.

در موارد بسیار نادر امکان قبولی در این آزمون برای محصولات جعلی وجود دارد. روش تشخیص اصالت این نوع از محصولات موارد دیگر این متن می باشد. اما بطور کلی معمولا پاوربانک های تقلبی فاقد این لیبل هستند و در صورت وجود، سریال آنها توسط سایت شیائومی مورد قبول واقع نمی گردد. همینجا اضافه می کنیم کلیه پاوربانک های ارائه شده توسط دیجی همکار دارای این لیبل می باشند. اص

2- کابل USB همراه

کابل microUSB همراه پاوربانک اصل فاقد مارک mi می باشد و بجای آن دارای علامت رعد حک شده بر روی روکش بخش microUSB می باشد. البته گاهاً شیائومی در قسمت پایینی روکش USB استاندارد از حروف انگلیسی مانند J برجسته استفاده می کند ولی در کل حضور و یا عدم حضور این نشانه دلیلی بر اصل یا بدل بودن نیست. با این حساب از این پس در صورت رویت لوگوی چاپ یا حک شده mi روی هر قسمت کابل و یا علامت رعد روی بدنه USB استاندارد یقین بدانید که کالای شما جعلی است. این ترفندیست که معمولاً سازندگان اجناس تقلبی استفاده می کنند چرا که ما اکثراً وجود آرم شرکت سازنده را نشانه ای از اصل بودن کالا می پنداریم و آنها به این امر کاملاً واقفند. همچنین فضای داخلی پورت USB استاندارد در کابل جنس اصلی مشکی می باشد. در صورتی که معمولاً این فضا در کابل های تقلبی سفید می باشد. اصالت پاوربانک های شیائومی

3- موارد چاپی

لوگوی mi و آدرس سایت mi.com که روی بخش پایینی بدنه آلومینیومی قرار دارند و همچنین مشخصاتی که بر روی بخش تحتانی پاوربانک های اصلی شیائومی قرار دارد همگی به رنگ خاکستری روشن و کاملاً مشخص می باشد و با عبور انگشتان خود بر روی آنها بافت برجسته آن را احساس خواهید کرد. این در حالیست که در پاوربانک های جعلی موارد چاپی معمولا تیره تر و یا مشکی کدر و گاهاً نامشخص می باشند. اصالت پاوربانک های شیائومیاصالت پاوربانک های شیائومی

4- عبور جریان هنگام شارژ

پاوربانک اصلی شیائومی هنگامی که خود با استفاده از درگاه microUSB تعبیه شده در حال شارژ می باشد، می تواند با اتصال کابل USB مخصوص شارژ گوشیهای موبایل به پورت USB استاندارد پاوربانک آن را شارژ کند. تنها لازمه این آزمون یک شارژر با قدرت مناسب می باشد. استفاده از پورت USB کامپیوتر توان لازم را ندارد. پاوربانک های بدل این توانایی را ندارند و با اتصال گوشی موبایل اتفاق خاصی نمی افتد و به شارژ خود ادامه می دهند. تنها با خارج کردن شارژر از منبع برق، گوشی موبایل شروع به شارژ شدن خواهد کرد. ا

5- چراغ های LED

نگه داشتن دکمه پاور در پاوربانک های اصل هنگام شارژ کردن موجب خاموشی کل LED ها می گردد و با رها نمودن دکمه، کل LED ها به یکباره روشن و لحظاتی بعد به حالت عادی خود یعنی چشمک زن نشاندهنده میزان شارژ باز می گردند. در پاوربانک های تقلبی با فشردن این دکمه هنگام شارژ هیچ اتفاقی نمی افتد.

6- لوگوی تجاری شیائومی در درگاه USB استاندارد

پاوربانک های اصل شیائومی حامل لوگوی برجسته mi در انتهای بدنه پورت USB استاندارد خود می باشند که بخوبی زیر نور طبیعی قابل مشاهده می باشد در حالیکه موارد تقلبی فاقد آن می باشند.

توجه: این مورد در پاوربانک های شیائومی با ظرفیت 16000 میلی آمپر ساعتی ممکن است صدق نکند و علت آن تنها در سری ساخت می باشد. اگر شاهد این لوگو در درگاه USB استاندارد پاوربانک خود هستید به معنی آن است که پاوربانک شما تولید سری جدید شیائومی می باشد و بغیر از این لوگوی برجسته هیچ تفاوتی با سری پیشین ندارد.

7- رنگ درگاه USB

بخش قابل مشاهده مقابل هر دو پورت میکرو و استاندارد USB در پاوربانک های اصل به رنگ سفید برنجی می باشند در حالیکه در بسیاری از پاوربانک های بدل پورت USB استاندارد به رنگ سفید شیری و پورت microUSB به رنگی مشکی می باشد. اص

8- لبه های برش خورده بدنه آلومینیومی

در مدل های 5000، 5200، 10000 و 10400 میلی آمپر ساعتی محل برش بدنه آلومینیومی همرنگ و دارای بافتی نزدیک به سایر نقاط، کاملا صیقلی، یکدست و تمیز و در عین حال بدون خاصیت برندگی می باشند در حالیکه در مدل های جعلی این برش گاهاً یک یا چند مورد از ویژگی های بالا را ندارند. بر خلاف سایر پاوربانک های شیائومی، در مدل 16000 میلی آمپر ساعتی لبه های انتهایی بدنه آلومینیومی پذیرای یک برش مضاعف 45 درجه با دستگاه های CNC نیز شده اند، به طوری که این ناحیه با تغییر زاویه پاوربانک و انعکاس نور بخوبی خودنمایی می کند. سایر ویژگی های نام برده برای چهار مدل دیگر در ابتدای این بند در مدل 16000 میلی آمپر ساعتی نیز صدق می کند. اما در موراد جعلی اکثراً خبری از برش مضاعف 45 درجه نیست.

9- باطریهای داخلی

این مورد بدون باز کردن پاوربانک امکان پذیر نیست ولی جهت آگاهی بیشتر بدانید که در پاوربانک های اصل، شیائومی از باطریهای با برند معروف جهانی مانند Samsung ، LG، ATL و Lishen استفاده می کند و سازندگان پاوربانک های بدل از باطریهای تولید کارگاهی محلی و یا باطریهای تقلبی استفاده می کنند که عمدتاً به رنگ صورتی می باشند.

10- ظرفیت پاوربانک

تا به این تاریخ (اوایل 2017) شیائومی پاوربانک های خود را در 6 ظرفیت و 9 مدل معرفی و تولید کرده است که به قرار زیر می باشند:

بعضاً مشاهده شده است که فروشندگان پاوربانک شیائومی با ظرفیت های گوناگون مانند 13000 و 20800 میلی آمپر ساعتی را برای فروش قرار داده اند. پس هم اکنون با توجه به لیست بالا می دانید که آنها جعلی هستند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها