تفاوت لایسنس اصلی و تقلبی ESET

تفاوت لایسنس اصلی و تقلبی ESET

تفاوت لایسنس اصلی و تقلبی ESET

امروزه به روز بودن آنتی ویروس در هر لحظه، نقش حیاتی در حفظ و نگهداری اطلاعات موجود در کامپیوتر و شبکه دارد و این مهم تنها با استفاده از محصول امنیتی دارای لایسنس معتبر میسر می باشد. جهت حفظ حقوق کاربران گرامی، دیجی‌همکار نماینده رسمی توزیع، فروش و پشتیبانی محصولات شرکت ESET در خاورمیانه، لایسنس های معتبر شرکت ESET را ارائه می نماید و موارد ذیل را جهت تشخیص لایسنس های اصلی به اطلاع مشتریان گرامی می رساند:

لطفا جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو و جلوگیری از بین رفتن داده های حساس و ایجاد امنیت در کامپیوتر و شبکه خود، انتخاب در خرید محصول امنیتی معتبر که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد در زمان خرید لایسنس ESET نهایت دقت را به عمل آورید.

لایسنس معتبر

لایسنس معتبر به معنای اعطای حق بهره برداری انحصاری محصول به هر مشترک مطابق با شرایط تولیدکننده آن محصول می باشد. حقی که از سوی ما به رسمیت شناخته می شود و فقط به ارائه کلید فعال سازی جهت بروز رسانی محصول خلاصه نمی شود. جهت تشخیص لایسنس معتبر و اصلی محصولات شرکت ESET و آشنائی با نحوه فعال سازی آن به همان صورتی که در سراسر جهان صورت می پذیرد، لازم است تا به نکات و تفاوت لایسنس اصلی و تقلبی ESET زیر توجه شود:

ویژگی های لایسنس اصلی ESET

  • شکل ظاهری تمام سریال های فعال سازی اصلی و جدید ESET در سراسر جهان دارای 20 حرف ترکیبی از حروف و اعداد لاتین است که به پنج بخش تقسیم شده است. (نمونه: CDAK-DS9X-S425-R4PK-N54R)
  • کلید اصلی فعال سازی بدون دیسک حاوی برنامه منتشر شده و نرم افزار با حجم متناسب آن از وب سایت اصلی www.eset.com بدون هیچ گونه پیشوند یا پسوند دیگری قابل دریافت می باشد. لایسنس اصلی در آخرین و جدیدترین نرم افزاری که از وب سایت رسمی دریافت شده باشد، فعال می شود.
  • کلیدهای اصلی به هنگام نصب نرم افزار ضدویروس و در مرحله فعال سازی آن مورد قبول ESET قرار گرفته و در زمان خرید، لایسنس نرم افزار مستقیما و به طور انحصاری و کاملا محرمانه به ایمیل معرفی شده از سوی کاربر ارسال می گردد.
  • کلیدهای اصلی فعال سازی محصولات خانگی، در وب سایت اصلی به آدرس my.eset.com در پنل اختصاصی کاربر قابل درج و استعلام می باشد. کلیه اطلاعات لایسنس از جمله سیستم یا سیستم هایی که توسط این کد فعال سازی مورد استفاده قرار گرفته اند و تعداد دقیق و مجاز لایسنس قابل مشاهده و مدیریت می باشند.
  • کلیدهای اصلی فعال سازی محصولات سازمانی، در وب سایت اصلی به آدرس eba.eset.com در پنل اختصاصی کاربر قابل درج و استعلام می باشد. کلیه اطلاعات لایسنس از جمله سیستم هایی که توسط این کد فعال سازی مورد استفاده قرار گرفته اند و تعداد دقیق و مجاز لایسنس قابل مشاهده و مدیریت می باشند.

تفاوت های آشکار بين لايسنس مجاز و غير مجاز محصولات ESET

هر بهره بردار، شخصاً اقدام به ثبت لایسنس می نماید و در نتیجه نام و ایمیل بهره بردار لایسنس در پایگاه داده ESET ثبت می گردد. در موعد تمدید و سال های بعد نیز مشخصات بهره بردار لایسنس قابل ارجاع است و بدون تغییر باقی می ماند. همچنین لایسنس معتبر بدون واسطه و از طریق وب سایت ESET در هر زمان و به هر دلیلی با درخواست بهره بردار به ایمیل وی ارسال می گردد.

خریداران را به سایت های جعلی جهت ثبت نام و دریافت لایسنس هدایت می کنند و هیچ گونه اطلاعاتی از نام و ایمیل بهره برداران در پایگاه داده ESET به ثبت نمی رسد. در اغلب موارد یک نام کاربری و رمز عبور یا یک کلید فعال سازی به صورت اشتراکی در اختیار بهره برداران قرار می گیرد. درخواست دریافت مجدد لایسنس از وب سایت های اصلی ESET امکان پذیر نمی باشد. اغلب وب سایت های جعلی توسط خود نرم افزار ضدویروس ESET مسدود می باشد.

هر بهره بردار، شخصا اقدام به ساخت اکانت در وب سایت ESET نموده و کلید فعال سازی خود را در پنل اختصاصی خویش ثبت می نماید. کلیدهای فعال سازی اصلی در پنل اختصاصی مورد قبول واقع شده و تعداد سیستم های مجاز یا در حال استفاده از آن را با ذکر نام و نوع محصول نمایش می دهد. برای نسخه های خانگی:‌ my.eset.com برای نسخه های سازمانی: eba.eset.com

کلید فعال سازی قابلیت درج در پنل اختصاصی بهره بردار در سایت اصلی ESET را نداشته یا ممکن است کد فعال سازی فرد دیگری در اختیار ایشان قرار گرفته باشد، امکان بهره برداری از امکانات مربوطه را نداشته و عملا کنترل سیستم بهره بردار به دست فرد سوء استفاده کننده از لایسنس خواهد بود.

لایسنس های معتبر که قبلاً توسط بهره بردار به ثبت رسیده در موعد سررسید تاریخ بهره برداری آن قابل تمدید بوده و از طریق هر یک از نمایندگی های رسمی ESET قابل انجام می باشد. همچنین هرگونه شکایتی از سوی مشترکین توسط توزیع کننده یا ESET قابل پیگیری می باشد.

اغلب به دلایل سوء استفاده هایی که از لایسنس شده است قابل تمدید نمی باشد. همچنین به دلیل آنکه مراجع صادر کننده این گونه لایسنس ها در کشورهای متفاوت بوده اند درخواست خدمات یا شکایات واصله از مشتریان اینگونه لایسنس ها به جایی نمی رسد یا در صورت قطع بروزرسانی خود مشتری را متهم به سوء استفاده می کنند.

کلید فعال سازی، شناسه اصلی لایسنس بوده و پس از بهره برداری نیز قابل استناد می باشد. با استفاده از این شناسه که بطور مستقیم از طرف ESET به ایمیل خریدار ارسال می گردد، وی قادر خواهد بود تا پایان مدت بهره برداری و اعتبار لایسنس، علاوه بر بروز رسانی ضدویروس، نسخه های جدید محصول را نیز از وب سایت ESET دریافت نماید.

شناسه نام کاربری که در اختیار خریدار قرار داده می شود اغلب بین چندین خریدار به اشتراک گذاشته شده است. حتی در بسیاری موارد شناسه نام کاربری جعلی می باشد و موارد سوء استفاده از آن، از بهره بردار مخفی نگه داشته می شود و ظرف مدتی نیز بطور کامل از کار می افتد.

تاریخ لایسنس با همان روز و زمان فعال سازی مطابقت داشته و مدت زمان بهره برداری بر اساس تقویم جاری میلادی و طول مدت یک ساله دقیق بوده و شامل یک روز کم و کاست نیز نمی باشد. این تاریخ در متن لایسنس به روشنی درج گردیده است.

با وجود آنکه نام کاربری و رمز عبوری در اختیار خریدار گذاشته می شود ولیکن به دلیل عدم رعایت شرایط کپی رایت از سوی به اصطلاح گارانتی کننده‌گان، ممکن است بروزرسانی در هر زمان قطع گردد و برای بهره بردار ناراضی رمزعبور و نام کاربری دیگری به همان روش ارسال می گردد. جهت گارانتی این کار ممکن است چندین مرتبه تکرار شود!



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید