مقایسه نوت 8 سامسونگ با آیفون 8 پلاس اپل

مقایسه نوت 8 سامسونگ با آیفون 8 پلاس اپل

مقایسه نوت 8 سامسونگ با آیفون 8 پلاس اپل

تصمیم گیری برای خرید گوشی یک چالش بزرگ برای افرادی است که بودجه محدودتری دارند. از آنجایی که شاید امکان تعویض و یا خرید مجدد وجود نداشته باشد، بهتر است بهترین گزینه را انتخاب کنید. iPhone 8 Plus و Samsung Galaxy Note8 دو برند پر طرفدار هستند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در این مطلب مقایسه نوت 8 با آیفون 8 پلاس از جنبه های مختلف انجام گرفته ولی همیشه انتخاب با خودتان است. اپل یا سامسونگ مسئله اینست؟

مقایسه نوت8 با آیفون 8پلاس از نظر طراحی و ظاهر

طراحی و شکل ظاهری آیفون 8 پلاس اپل در مقابل گلکسی نوت 8 سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش بدون حاشیه و لبه هاب خمیده نمایشگر سامسونگ بدون تردید گوی سبقت را از آیفون 8 پلاس ربوده است. انتظار طرفداران اپل چیزی فراتر از این بود. وزن گلکسی نوت 8 سامسونگ تقریبا 7 گرم کمتر از آیفون 8 پلاس اپل است. البته طول و ضخامت بدنه گلکسی نوت 8 بیشتر از آیفون پلاس 8 است ولی دارای عرض کمتری نسبت به آن است. اما صرف نظر از شکل ظاهری، نوت 8 مجهز به اسکنر عنبیه چشم است که آیفون 8 پلاس فاقد آن است. به نظر می رسد ظاهر نوت 8 یک سرو گردن بالاتر از آیفون باشد ولی کلاس آیفون 8 قطعا بالاتر است.

اپل آیفون 8 پلاس سامسونگ گلکسی نوت 8
ابعاد گوشی: 7.5 × 78.1 × 158.4 میلی‌متر ابعاد گوشی : 8.6 × 74.8 × 162.5 میلی‌متر
وزن: 202 گرم وزن: 195 گرم
ابعاد صفحه: 5.5 اینچ ابعاد صفحه: 6.3 اینچ

 

مقایسه نوت 8 با آیفون 8 پلاس از نظر مشخصات فنی

در مقایسه نوت8 با آیفون 8پلاس روی این نکات تاکید شده است. اپل آیفون 8 پلاس از تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) ) پشتیبانی می کند و قادر به تغییر خودکار نمایش رنگ در نورهای متفاوت محیط است. طرفداران اپل این ویژگی انحصاری در گوشی های اندرویدی پیدا نمی کنند. گلکسی نوت 8 سامسونگ از نظر تراشه شامل دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی است که توان بالایی دارد و از تراشه های قدرتمند در بازار است ولی قطعا اپل آیفون 8 از این نظر یک امتیاز مثبت دارد. پردازنده Apple A11 Bionic امکان عملکرد بهتری را برای آیفون 8 پلاس فراهم کرده است.

گلگسی نوت 8 مجهز به سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا است، اما آیفون 8 پلاس اپل به iOS 11 مجهز شده که واقعا امکان مقایسه بین این دو وجود ندارد. هیچ برتری نسبی بین این دو سیستم عامل نمی توان در نظر گرفتند و طرفداران هر دو سیستم عامل نقاط قوت بیشتری را برای سیستم مورد علاقه خود نام می برند. شاید بتوان بحث سیستم عامل را اندکی سلیقه ای دانست. هنگام مقایسه نوت 8 با آیفون 8 پلاس نمی توان امتیازی برای یکی از دو سیستم عامل قائل شد.

در مقایسه نوت 8 با آیفون 8 پلاس از لحاظ دوربین و کیفیت تصاویر ضبط شده، هیچ برتری بین نوت 8 و آیفون 8 پلاس دیده نمی شود. هر دو محصول دارای 2 سنسور 12 مگاپیکسلی هستند و کیفیت ضبط فوق العاده ای دارند. شارژ بی سیم و شارژ سریع نیز در هر دو فبلت پیش بینی شده است.

مقایسه نوت 8 با آیفون 8 پلاس

اپل آیفون 8 پلاس سامسونگ گلکسی نوت 8
پردازنده: Apple A11 Bionic پردازنده: Exynos 8895 Octa/Snapdragon 835
CPU شش هسته‌ای (4+2) CPU هشت هسته‌ای (4+4 )
نوع LED-backlit IPS LCD، لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
حافظه داخلی 64/256 گیگابایت حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت
حافظه RAM 3 گیگابایت حافظه RAM 6 گیگابایت

 

در مقایسه نوت 8 با آیفون 8 پلاس کارشناسان سامسونگ گلکسی نوت 8 را برنده این مصاف می دانند. به نظر شما چه ویژگی های در این دو محصول کاربردی تر است؟



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها