Onvif زبان جهانی سیستم های تحت شبکه

Onvif زبان جهانی سیستم های تحت شبکه

Onvif

Onvif برنامه و استانداردی جهانی برای کنترل دوربین ها و سیستم های تحت شبکه است. بر اساس این استاندارد، تمامی سیستمها و دوربین های تحت شبکه بدون توجه به برند و مدل، با یک برنامه یکسان کنترل می شوند. Onvif زبان جهانی همه سیستم های تحت شبکه است. برای درک اهمیت این استاندارد کافی است لحظه ای فکر کنید که تا قبل از ارائه آن و با این همه برند، تنوع مدل و بالطبع تنوع برنامه، تا چه حد راهبری سیستم ها و دوربین ها پیچیده و متفاوت بوده است. Onvif زبان جهانی واحد در همه جهان می باشند. این برنامه در سال 2008 توسط بخش ارتباطات شرکت های اکسیس، سونی و بوش تهیه و ارائه شد.

Onvif زبان جهانی سیستم های تحت شبکه

Onvif دوربین را بعنوان یک Network Video Transmitter (فرستنده ویدیویی تحت شبکه) به اختصار NVT و بقیه عناصر سیستم را بعنوان Network Video Analytics (تحلیل کننده تصاویر ویدئویی تحت شبکه) به اختصار NVA می شناسد. و خود نیز مدیریت شبکه را بعهده می گیرد. این استاندارد دارای سه نوع عضویت مختلف می باشد: عضو عادی, عضو مشارکتی و عضو کامل. عضو کامل و مشارکتی می توانند بر روی این استاندارد تاثیر گذاشته و در تمام فعالیت های onvif حضور فعالانه داشته باشند. اما عضو عادی فقط می توانند از خصوصیات این استاندارد جهت محصولات تحت شبکه استفاده کند.

امتیازات عضو مشارکتی: عضویت در کمیته مدیریتی، شرکت به عنوان یک عضو کمیته راهبردی، حق رای برای انتخاب اعضای کمیته راهبردی

امتیازات عضو کامل: حق رای برای انتخاب اعضای کمیته ها (بجز کمیته راهبردی)، شرکت در گروه های کاری، دسترسی سریع به مشخصات و موارد مرتبط، شرکت در نشست ها (مانند نشست سالانه)، استفاده از آرم، استفاده از انجمن توسعه دهندگان، دسترسی به بستر اصلی نرم افزار هسته اصلی Onvif. بهتر است هنگام خرید دوربین های تحت شبکه، به پشتیبانی از Onvif توجه داشته باشید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها