مقایسه دوربین های امنیتی آنالوگ با دوربین های امنیتی IP دیجیتال

مقایسه دوربین های امنیتی آنالوگ با دوربین های امنیتی IP دیجیتال

دوربین های امنیتی آنالوگ و IP

دوربین های امنیتی به دو دسته تقسیم می شوند: دوربین های امنیتی آنالوگ و IP دیجیتال

در حال حاضر، انواع گوناگونی از دوربین های امنیتی آنالوگ و IP در حال استفاده هستند. صنعت دوربین های امنیتی در حال رفع محدودیت های مرتبط با وضوح این دوربین‌ها است. نتیجه چنین فعالیت هایی، افزایش روزافزون استفاده از تجهیزات دوربین های IP دیجیتال و کاهش استفاده از دوربین های آنالوگ است. در این مقاله قصد داریم به مقایسه دوربین های امنیتی آنالوگ و IP دیجیتال بپردازیم. علاوه بر این، می توانید با مطالعه مقاله مزیت استفاده از دوربین های مدار بسته IP، اطلاعات بیشتری در رابطه با این دوربین ها بدست بیاورید.

مقایسه دوربین های امنیتی آنالوگ و IP دیجیتال

ویژگی های دوربین های امنیتی IP عبارتند از:

1- سیگنال ویدئویی را در داخل دوربین رمزگذاری کرده و سپس از طریق پروتکل اینترنت (IP) به ثبت کننده ویدئوی شبکه (NVR) ارسال می کنند.

2- نیازی به اتصال مجزا به ثبت کننده ندارند و از طریق یک شبکه مشترک به NVR و ثبت کننده وصل می شوند.

3- این دوربین ها از PoE استفاده می کنند. به این معنا که یک کابل مشترک برای ارسال ویدئو و تأمین انرژی، به دوربین متصل می شود.

4- بدترین وضوح دوربین های IP نسبت به بهترین وضوح دوربین ها آنالوگ، بسیار بهتر است.

ویژگی های دوربین های امنیتی آنالوگ عبارتند از:

1- سیگنال ویدئویی را به یک رمزگذار (DVR) ارسال می کنند که سیگنال را مورد پردازش قرار داده و آن را ثبت می کند.

2- به اتصال مستقیم به یک DVR نیاز دارند.

3- به دو کابل نیاز دارند؛ یکی برای تأمین انرژی و یکی برای ویدئو.

4- پلتفرم های وضوح محدودی را در دسترس قرار می دهند.

دوربین های امنیتی آنالوگ انواع گوناگونی دارند که عبارتند از: TVL، AHD، HD-CVI، HD-SDI، TVI. در ادامه به ذکر خصوصیات هر یک از این دوربین ها خواهیم پرداخت.

دوربین های TVL

TVL قدیمی ترین دوربین های آنالوگ با کمترین مقدار وضوح هستند که توسط تولیدکنندگان چینی که تلاش کردند وضوح دوربین های خود را بطور مصنوعی افزایش دهند و به نظر بیاید که وضوح بالاتری دارند، محبوبیت پیدا کردند. وضوح دوربین های TVL بطور باورنکردنی پایین است و تصاویر آن ها معمولا سیاه و سفید هستند. میزان شفافیت دوربین های متداول TVL بر حسب پیکسل عبارتند از:

TVL 480 : 510 * 492  (0.2 مگاپیکسل)

TVL 600 : 768 * 494  (0.3 مگاپیکسل)

TVL 650 : 811 * 508  (0.4 مگاپیکسل)

TVL 700 : 976 * 582 (0.5 مگاپیکسل)

تقریبا تمام تجهیزات مرتبط با دوربین های TVL از رده خارج شده‌اند یا در حال فسخ شدن هستند. اگر شما در حال نصب دوربین های امنیتی هستید و از دوربین های TVL استفاده می کنید، در حال نصب دوربین هایی با تکنولوژی قدیمی و با تجهیزاتی هستید که به سختی در بازار یافت می شوند.

دوربین های AHD، HD-SDI و HD-CVI

این دوربین ها قابلیت ثبت فیلم هایی با وضوح p1080 را دارند. همچنین، باید در کنار یک DVR استفاده شوند که برای کدگذاری سیگنال های ویدئویی به کار می روند.

قیمت فعلی، میزان دسترس پذیری و قابلیت همکاری دوربین های AHD، HD-SDI و HD-CVI، آن‌ها به یک انتخاب بد تبدیل کرده است.

دوربین های TVI

این دوربین ها در حال حاضر دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین تکنولوژی برای ارتقاء سیستم های آنالوگ قدیمی، بدون اضافه کردن هیچ‌گونه کابل جدیدی هستند. دوربین های TVI مشکلات دوربین های AHD، HD-SDI و HD-CVI را حل کرده‌اند. این دوربین ها به دلیل قابلیت دارا بودن مسافت طولانی تر کابل و وضوح بالاتر، به پرطرفدارترین دوربین های مداربسته آنالوگ در بازار تبدیل شده‌اند. دوربین های TVI از انتقال سیگنال ویدئویی HD p1080/p720، سیگنال صوتی و سیگنال دیجیتال پشتیبانی می کنند. در صورتی که شما درصدد ارتقاء سیستم آنالوگ قدیمی خود هستید و امکان اضافه کردن یک کابل جدید برای دوربین های امنیتی IP را ندارید، دوربین های TVI بهترین انتخاب هستند. میزان شفافیت دوربین های متداول TVI بر حسب پیکسل عبارتند از:

720 * 1280 (1 مگاپیکسل)

1080 * 1920 (2 مگاپیکسل)

دوربین های امنیتی IP

دوربین های امنیتی IP دارای وضوحی چشمگیر و تکنولوژی رو به رشدی هستند. این دوربین ها با وضوح بسیار عالی 4K و توانایی آنالیز هوشمند ویدئو، تحولات بزرگی را در دنیای امنیت به وجود آورده اند. این دوربین ها مزیت های بی شماری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند.

نصب دوربین های IP بسیار ساده تر از نصب دوربین های امنیتی قدیمی است. میزان شفافیت دوربین های متداول IP بر حسب پیکسل عبارتند از:

1080 * 1920 (2 مگاپیکسل) 1080p HD

1520 * 2688 (4 مگاپیسکل) +HD

2160 * 3840 (8 مگاپیکسل) +4K



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها