راهنمای خرید دزدگیر اماکن و ساختمان ها

راهنمای خرید دزدگیر اماکن و ساختمان ها

سیستم دزدگیر اماکن چیست و چه مزایایی دارد؟

سیستم دزدگیر اماکن  یا intruder alarm system ، یک سیستم  نظارتی-حفاظتی- امنیتی است که برای جلوگیری از ورود سارقین و اعلام سرقت در اماکن صنعتی، تجاری، اداری و یا مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عمل سیستم دزدگیر اماکن به گونه ای است که به محض ورود به حریم خصوصی و یا شکستن قفل، به صورت آژیر و هشدارهای امنیتی، تلاش برای سرقت را اعلام می کند. این سیستم بهترین کارایی را در مجتمع های مسکونی، کارگاه های تولیدی، کارخانجات صنعتی و واحدهای تجاری دارد.

انواع مختلف سیستم دزدگیر اماکن با کاربردهای متفاوت برای مواقع ضروری تولید شده است. برخی از سیستم های دزدگیر مجهز به سیستم هشدار دهنده آتش و یا دوربین مداربسته هستند. طراحی برخی از سیستم های دزدگیر نیز به گونه ای است که امکان نصب بر روی درب های ورودی و اتصال به جریان برق را دارا می باشند. درب های شوک دار می توانند علاوه بر شناسایی ورود غیر قانونی، با جریان برق، مانع از فعالیت سارقین شوند. تنوع بالای سیستم دزدگیر اماکن موجب شده تا امکان استفاده در هر فضایی را داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم دزدگیر اماکن

چند حسگر و یک سیستم هشدار دهنده در سیستم های دزدگیر وجود دارد که برای تشخیص ورود غیر مجاز و هشدار ورود غیر مجاز طراحی شده است. قسمت های اصلی این سیستم امنیتی عبارتند از:

واحد کنترل ساختمان (PCU)، پنل کنترل زنگ هشدار (ACP)

قسمت اصلی و مغز دستگاه سیستم دزدگیر اماکن همین قسمت است. این پنل توانایی خواندن سیگنال های ورودی، وضعیت روشن، خاموش و تشخیص ورود غیر مجاز را دارا می باشد. برخی از سیستم های پیشرفته داخل محفظه ای فلزی قرار دارند و به یک منبع تغذیه و بورد کامپیوتر متصل هستند.

حسگر یا سنسور

سنسورها در اطراف و یا داخل مکان مورد نظر نصب شده و هر گونه اقدام به ورود غیر مجاز را شناسایی می کنند. سنسورها می توانند بر درب های ورود و خروج و پنجره ها نظارت داشته باشند و مانیتورینگ حرکت، صدا، ارتعاش و غیره را بر عهده داشته باشند.

 تجهیزات هشدار دهنده

سیستم هشدار دهنده وظیفه اعلام خطر به نیروهای امنیتی را بر عهده دارد. در سیستم دزدگیر اماکن، هشدارها به شکل زنگ، چراغ های چشمک زن و یا آژیر می تواند اعلام شود. تجهیزات هشدار دهنده علاوه بر اطلاع رسانی فعالیت های مشکوک به نیروهای امنیتی، موجب ارعاب سارقین نیز می شوند. برخی از این تجهیزات مجهز به اطلاع رسانی وضعیت دود و آتش هم هستند.

تجهیزات هشدار دهنده امکانات متفاوتی دارند در برخی از دستگاه ها، سیستم با پخش آژیر و تماس با شماره های ذخیره شده در دستگاه، مالک را از احتمال خطر آگاه می کند. در برخی انواع دیگر از دستگاه ها، بدون صدای آژیر، با تماس تلفنی به مالک و نیروهای انتظامی، اطلاع رسانی انجام می شود در این دستگاه ها امکان ذخیره 2 تا 20 شماره و اطلاع رسانی به این شماره ها در زمان وقوع خطر وجود دارد.

صفحه کلید

سیستم دزدگیر اماکن مجهز به یک صفحه کلید کوچک است که با نصب بر روی دیوار یا واحد کنترل، نقش رابط بین انسان و دزدگیر اماکن را بر عهده دارند. صفحه کلید مجهز به یک چراغ نشانگر و یک صفحه نمایشگر نیز می باشد.

    جدیدترین ها