دستگاه NVR را بیشتر بشناسید

دستگاه NVR را بیشتر بشناسید

دستگاه NVR چیست؟

دستگاه NVR به اختصار از واژه‌های NETWORK VIDEO RECORDER گرفته شده است. کار دستگاه NVR، ضبط تصاویر دوربین‌های تحت شبکه است.

مشکلات و آنچه قبل از پدید آمدن دستگاه NVR رخ می داد:

تا قبل از ساخت دستگاه NVR ضبط تصاویر دوربین‌ها فقط توسط برخی نرم‌افزارها آن هم روی کامپیوتر امکان پذیر بود. مانند کارت‌های DVR، در اینجا هم مشکلاتی از قبیل ویروسی شدن، سخت افزار کامپیوتر مورد نظر و در کل ویندوز بیس بودن وجود داشت. یکی از مزایای مهم دستگاه NVR را می‌توان Stand-Alone بودن آن (بمعنی بی نیاز به کامپیوتر) بر شمرد که باعث پایداری بیشتر سیستم و تضمین انجام وظایف در طولانی مدت می‌گردد. دستگاه NVR امکان افزایش فضای ذخیره سازی، توانایی تهیه پشتیبان (backup) از تصاویر بصورت همزمان بر روی CD یا DVD و همچنین فلش USB را دارد. در عین حال با کدگزاری تصاویر (Encoding) امنیت اطلاعات را حفظ می‌کنند.

وظایف NVR در سیستم شبکه عبارتند از:

  • ضبط تصاویر دوربین های متصل به NVR
  • ایجاد امکان مشاهده تصاویر به صورت یکپارچه
  • ایجاد امکان تنظیم تصاویر و خصوصیات ضبط تصاویر
  • تغذیه دوربین ها (در صورت POE بودن NVR و دوربین ها)
  • ایجاد امکانات مرتبط با پردازش تصویر

تصاویر دوربین ها توسط کابل شبکه (Cat5 و Cat6) به NVR وارد شده و مستقیماً روی هارد ذخیره می‌شوند و دیگر خبری از ورودی‌های BNC نیست. البته دوربین های امروزی تحت شبکه مجهز به اسلت کارت حافظه هستند و بسته به ظرفیت، تصاویر مستقیم روی خود دوربین ذخیره می‌گردد. همچنین به جهت دیجیتال بودن تصاویر، به راحتی و با یک کابل شبکه می‌توان تصاویر را به ورودی شبکه کامپیوتر متصل و تصاویر را ضبط و بررسی کرد. وجود NVR به هیچ وجه مانند DVR الزامی نیست و این موضوع اهرم مناسبی برای صرفه جویی در هزینه راه اندازی سیستم‌های تحت شبکه است.

50 برند برتر دوربین مداربسته، NVR ،DVR و تجهیزات نظارتی – امنیتی در سال 2016 را می توانید در اینجا مشاهده کنید



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها