راهنمای خرید دوربین مداربسته حرفه ای

راهنمای خرید دوربین مداربسته حرفه ای

راهنمای خرید دوربین مداربسته حرفه ای

دوربین مداربسته، امروزه یکی از با اهمیت ترین آیتم های ایجاد امنیت و بازدارندگی از جرایم و جنایت ها در سطوح جامعه بشری می باشد. در طی یک دهه گذشته، وارد شدن سیستم های نظارت تصویری و دوربین های مداربسته به کشورمان مورد استقبال مردم قرار گرفته و این تکنولوژی باعث شده تا تولید کنندگان و وارد کنندگان نیز توجه ویژه ای به کیفیت و خدمات پس از فروش این نوع از محصولات داشته باشند. اصطلاح دوربین مداربسته حرفه ای، یک اصطلاع کلی است و نمی توان دقیقا با این اصطلاح، دوربین مداربسته ای را معرفی نمود. اما با توجه به این مطلب ما سعی می کنیم در ادامه خصوصیات یک سری از دوربین های مداربسته حرفه ای را برای شما بیان کنیم.

شبکه یا آنالوگ؟ کدام یک حرفه ای تر است؟

دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ از خیلی جهات حرفه ای تر محسوب می شوند.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته

در دوربین های تحت شبکه رزولوشن و کیفیت تصویر، نسبت به آنالوگ خیلی بهتر است. نمایش جزئیات نیز حتی در رزولوشن های یکسان در تصویرهای ساخته شده، در دوربین های شبکه بهتر و بالاتر خواهد بود.

منعطف بود سیستم

منعطف بودن سیستم بدین معناست که بتوان تغییراتی در سیستم بعد از نصب دوربین ها لحاظ کرد. در دوربین های تحت شبکه، شما با استفاده از بستر شبکه می توانید یکسری تغییرات در سطوح بنیادی در این بستر اعمال فرمایید. اما در سیستم های آنالوگ، هر نوع تغییر یا افزودن دوربین ها، نیاز به یک سری تغییرات کلی در بستر سیستم دارد.

قابلیت استفاده از تجهیزات ترنسفر دیجیتال

در سیستم های شبکه قابلیت بهره مند شدن از کلیه امکانات ترنسفر دیجیتال، همانند آنتن های رادیویی و دیجیتال، فیبر نوری و … فراهم می باشد. اما در سیستم های آنالوگ قبل از استفاده از هر آیتم در این بستر، حتما باید از یک تبدیل کننده آنالوگ به شبکه دیجیتال بهره ببرید.

قابلیت بهره مند شدن از نرم افزارهای پردازش تصاویر

نرم افزارهای پردازش تصاویر قابلیت گرفتن دیتا از روی تصویرها، شامل شناسایی چهره،  شناسایی پلاک ها و … را ایجاد می کند. نرم افزارهای مذکور به صورت همگانی فقط بر روی بستر تحت شبکه قابل بهره برداری هستند.

کدام خصوصیات حرفه ای محسوب می شوند؟

لنز وریفوکال به جای ثابت:

لنزهای وریفوکال قابلیت تنظیم کردن زاویه دید دوربینها را بعد از عملیات نصب را برای شما ایجاد می کنند.

قابلیت WDR:

این امکان که به معنی در برداشتن بازه داینامیک و یا پویای بالاست، قابلیت بهره مند شدن از یک تصویر خوب در ضد نور را ایجاد می کند که تاثیرهای بسیاری در کیفیت تصویر شما اعمال می کند.

چگونه یک سیستم مداربسته حرفه ای داشته باشم؟

یک سیستم مداربسته حرفه ای، تا حدود بسیار زیادی به محل نصب دوربین ها وابسته می باشد و فقط هزینه کردن بیشتر به معنی این نیست که دوربین حرفه ای تری نصیب شما می شود.

پکیج های دوربین مداربسته قاعدتا دارای یک بسته شامل الزامیات و ادوات مهم سیستم مداربسته هستند که امروزه با دسته بندی آنها توسط عرضه کنندگان این محصول دغدغه گزینش آنها از مسئولیت خریداران کمتر شده است. مخصوصا پک های حاضری دوربین های مداربسته حرفه ای که از ادوات با کیفیت تری در مقایسه با سایر پک های مداربسته برخوردار هستند. یکی از نکات قابل توجه، در اهمیت پک های حرفه ای دوربین مداربسته ضمانت بیشتر این محصولات است که تضمین خوبی برای خرید مشتریان است.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها