بررسی تخصصی سیستم دوربین مداربسته پمپ بنزین های کشور

بررسی تخصصی سیستم دوربین مداربسته پمپ بنزین های کشور

بررسی تخصصی سیستم دوربین مداربسته پمپ بنزین های کشور

سیستم حفاظتی و دوربین مداربسته پمپ بنزین نقش مهمی در امنیت جایگاه ها دارد. طی گزارش های به دست آمده،  صاحبان پمپ بنزین های سراسر کشور از مشکلی بنام « اجبار به استفاده از سیستم نظارتی و دوربین‌های مداربسته آنالوگ با رزولوشن پایین از برند سامسونگ تکوین» از سوی افراد منتسب به وزارت نفت گله‌مند هستند. ظاهرا هنگام ساخت یا تعمیرات فنی و ساختاری جایگاه‌ها، از سوی ناظرین وزارت نفت استفاده از دوربین‌های آنالوگ و دی‌وی‌آر 16 کانال SRD1673D سامسونگ با کیفیت ضبط CIF به جایگاه‌دار دیکته می‌شود! این در حالی است که سیستم حفاظتی و دوربین مداربسته پمپ بنزین اهمیت زیادی دارد.

با توجه به اینکه این رزولوشن منسوخ شده و با استانداردهای امروزی سازگاری و توجیه فنی ندارد، هیچ دلیلی جز رابطه و رانت در این زمینه نمی‌توان متصور بود!  نسل جدید سیستم حفاظتی و دوربین مداربسته پمپ بنزین راه گشای این مشکل است.

پیشنهاد مطلب: آشنایی با دستگاه DVR ضبط کننده دوربین ویدیویی

به‌راستی چرا در زمانیکه رزولوشن 2 مگاپیکسل FullHD برای دستگاه‌های DVR و NVR از برندهای معتبر در انواع 4 و 8 هارد با قابلیت پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی تا 48 ترابایت با قیمت میانگین 2 تا 3 میلیون تومان در دسترس است، باید به صورت دستوری از DVR سه نسل قبل سامسونگ تکوین با پایین‌ترین رزولوشن ممکن و با قیمت میانگین 5 تا 6 میلیون تومان استفاده شود؟!

سامسونگ اواخر سال 2014 بخش تولید دوربین مداربسته و سیستم‌های نظارتی حفاظتی خود، موسوم به «سامسونگ تکوین» را به ‌فروش رساند و هم‌اکنون در دنیا برندی بنام سامسونگ تکوین وجود ندارد. هم اکنون دوربین مداربسته پمپ بنزین ها در کشور از همین برند می باشد.

این برند هم‌اکنون به هولدینگ کره‌ای Hanwha تعلق دارد و به «هانوها تکوین» تغییر نام داده است. این تغییر برند هم‌اکنون در کشور کره و بازارهای اروپا و آمریکا اجرایی شده و طبق قرارداد سامسونگ و هانوها بزودی در نقاط دیگر نیز اجرایی می‌گردد. منتظر تغییر برند سیستم حفاظتی و دوربین مداربسته پمپ بنزین کشور نیز هستیم.

دوربین مداربسته پمپ بنزین و نقش امنیتی

از طرفی نماینده رسمی این برند در ایران، همیشه بروز بوده و مدل‌های روز سامسونگ تکوین را در ایران عرضه می‌کند. هرچند این شرکت از ارائه توضیح رسمی در مورد فروش سامسونگ به هانوها خودداری کرده، اما عدم استفاده از مدل‌های روز هانوها تکوین از سوی نماینده‌های این شرکت در شهرهای مختلف، خصوصا آن‌دسته که با وزارت نفت ارتباط نزدیک دارند! جای سوال دارد.

درحالی‌که نماینده اصلی بیش از یک سال است دی‌وی‌آر 16 کانال مدل 1673D را در انبار ندارد و بجای آن مدل SRD1676D را عرضه می‌کند، هنوز مدل 1673 به صاحبان پمپ‌بنزین‌ها دیکته می‌شود آنهم با قیمت 5 تا 6 میلیون تومان! وقتی هم که صاحب جایگاه با بررسی بازار متوجه ضعف رزولوشن و گرانی این مدل و امکان استفاده از برندهای جهانی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر و رزولوشن چند برابر بالاتر می‌شود، بطور ضمنی به عدم تایید از سوی وزارت نفت تهدید می‌گردد!

اثبات این موضوع کار چندان دشواری نیست و با سرکشی به جایگاه‌های تازه تاسیس و تازه تعمیر، متوجه دوربین مداربسته پمپ بنزین خواهید شد. البته فقط بحث سامسونگ تکوین نیست و در برخی از جایگاه‌ها شاهد دیکته شدن مدل‌های آنالوگ با رزولوشن پایین از برندهای جعلی مانند رستر هستیم که در چین تولید شده و بنام انگلستان و کره با قیمت‌های بالا به جایگاه‌داران فروخته می‌شوند!

قطعا مدیران این وزارت‌خانه از موضوع بی‌اطلاع هستند، چراکه دغدغه‌ها و وظایف بسیار مهمتر از نصب چند دوربین در یک جایگاه بنزین یا گاز دارند. این تخلف یا غیر عمد بوده و ارتباطی با وزارت نفت ندارد و یا نفرات پایین‌دست سازمان هستند که با همدستی چند شرکت، جایگاه‌داران را به استفاده از این محصولات و برندها مجبور می‌کنند. امید است مدیران و بازرسان وزات نفت به این بخش بسیار کوچک از زیرمجموعه‌های خود نظارت دقیق‌تری داشته باشند تا دیگر شاهد چنین سوء استفاده‌های سخیفی نباشیم.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها