راهنمای انتخاب سیستم عامل تبلت

راهنمای انتخاب سیستم عامل تبلت

راهنمای انتخاب سیستم عامل تبلت

در سال های اخیر، سیستم عامل های تبلت اندروید و iOS بازار تبلت را تحت تسلط خود گرفته‌اند اما در حال حاضر تبلت های ویندوز نیز در حال گسترش هستند. در این مقاله قصد داریم بصورت مختصر به ذکر خصوصیات مهم و کلیدی شناخته شده ترین سیستم عامل های تبلت موجود در بازار و همچنین به تفاوت میان آن ها بپردازیم.

سیستم عامل های تبلت

اندروید

این سیستم عامل توسط شرکت گوگل تولید شده است. اندروید، دارای اپلیکیشن های قدرتمند و یک بازار محتوا است که Google Play نامیده می‌شود. همچنین، حاوی سرویس های بسیار زیادی از شرکت گوگل است که نمونه هایی از این سرویس ها عبارتند از: Google Now، Hangouts، Gmail، Google Calendar، Google Maps، YouTube،  Google Photos، Chrome Browser، Google Drive و Play Music. اگر شما سرویس های گوگل را می پسندید، اندروید یک انتخاب خوب برای شما است. با وجود اینکه بسیاری از این سرویس ها از طریق iOS و سایر سیستم عامل های تبلت در دسترس هستند، اما میزان یکپارچگی این سرویس ها در اندروید بیشتر است.

علاوه بر این، اندروید از ورودی چندین کاربر به سیستم پشتیبانی می کند. در صورتی که تمام افراد خانواده تمایل داشته باشند از یک تبلت مشترک استفاده کنند، این امکان می تواند برای آن ها مفید واقع شود. اندروید تا حد بسیار زیادی این امکان را به هر کاربر می دهد که حساب کاربری خود را به دلخواه خود خصوصی سازی و تنظیم نماید. آخرین نسخه از این پلتفرم تا نگارش این مطلب، Andorid 9 P | Live، بسیار یکدست، زیبا و کاربرپسند است.

متأسفانه، گستره انتخاب اپلیکیشن هایی که بطور خاص برای کار با تبلت تولید شده‌اند در اندروید بسیار پایین است. بنابراین در پلتفرم اندروید، تفاوت کمی میان اپلیکیشن های گوشی هوشمند و اپلیکیشن های تبلت وجود دارد. از طرفی، در صورتی که شما در گذشته یک اپلیکیشن را برای گوشی هوشمند خود خریداری کرده باشید، دیگر حاضر نیستید مجددا مبلغی را برای خریداری همان اپلیکیشن برای تبلت خود بپردازید.

iOS

iOS سیستم عامل مورد نیاز برای تبلت های iPad است. iPad بیش از 725000 اپلیکیشن دارد که بطور سفارشی برای آن تولید شده‌اند و در حال حاضر از جمله پیشگامان بازار اپلیکیشن است. این تبلت گستره انتخاب وسیعی از اپلیکیشن ها و لوازم جانبی را در اختیار مشتری قرار می دهد. در صورتی که شما از سایر تولیدات شرکت اپل استفاده می کنید یا از استفاده از سرویس هایی همچون iTunes لذت می برید، iPad می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در غیر این صورت، باز هم iPad انتخاب مناسبی برای شما است. رابط کاربری این تبلت بسیار جذاب است اما امکانات کمی در زمینه سفارشی سازی در اختیار کاربر قرار می دهد.

قمیت اپلیکیشن های iPad و iOS نسبت به قیمت اپلیکیشن های اندروید تقریبا بیشتر است. همچنین، محدودیت هایی در زمینه پشتیبانی از چند کاربر و کنترل والدین، وجود دارد. در صورتی که شما صاحب یک iPhone هستید و قبلا یک اپلیکیشن را خریداری کرده‌اید، ممکن است مجبور باشید دوباره آن را برای iPad خود خریداری کنید. برخی از اپلیکیشن ها بر روی هر دو دستگاه (iPad و iPhone) قابل اجرا هستند و برخی دیگر خیر.

ویندوز

تبلت های ویندوز باعث شده‌اند که کاربر، کار با یک کامپیوتر سنتی همانند PC یا لپ تاپ را تجربه کند. شما قادر خواهید بود همه نسخه های نرم افزارهایی همچون Microsoft Office را بر روی یک تبلت ویندوز نصب کنید. بنابراین، در صورتی که قصد دارید از تبلت خود در محل کار استفاده کنید، تبلت ویندوز بهترین انتخاب برای شما است. بیش از 200000 اپلیکیشن در استور ویندوز موجود است. این اپلیکیشن ها طوری طراحی شده‌اند که به راحتی بتوان بصورت لمسی با آن‌ها کار کرد. ویندوز از چند حساب کاربری مختلف پشتیبانی می کند و امکانات قدرتمندی برای کنترل توسط والدین در اختیار قرار می دهد.

ویندوز به عنوان یک تبلت با صفحه لمسی، بطور قابل توجهی از اندروید و iOS ضعیف‌تر است. بخشی از این مشکل به این دلیل است که تبلت های ویندوز بین پلتفرم های PC قدیمی و تبلت های جدید قرار دارند. این تبلت ها گستره انتخاب اپلیکیشن نسبتا محدودی دارند، اپلیکیشن ها گران قیمت هستند و کیفیت بالایی هم ندارند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها