ده مشکل متداول در دوربین های مدار بسته و روش حل آن ها

ده مشکل متداول در دوربین های مدار بسته و روش حل آن ها

ده مشکل متداول در دوربین های مدار بسته و روش حل آن ها

عیب یابی دوربین مدار بسته در اغلب موارد کار بسیار دشواری است. در این مقاله قصد داریم به ده مشکل متداول در دوربین های مدار بسته و روش حل آن ها بپردازیم.

1- بررسی منبع تغذیه و اتصالات دوربین

اولین نکته برای عیب یابی دوربین مدار بسته بررسی منبع تغذیه و اتصالات دوربین است. گاهی اوقات قطع شدن شبکه می تواند دلیلی بر کارکرد نادرست دوربین مداربسته باشد. دوربین های پروتکل اینترنت (IP) معمولا شاخص های LED دارند. این شاخص ها برای انتقال داده ها در طول شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. ممکن است این شاخص ها در داخل دوربین قرار داشته باشند و قابل مشاهده نباشند. در صورتی که شاخص های LED روی دوربین هستند و مشاهده می کنید که روشن نمی شوند، باید بررسی کنید آیا نیروی الکتریکی کافی به دوربین می رسد یا خیر؟ دوربین شما باید از طریق الکتریسیته (و نه باتری) تغذیه شود. باید اطمینان حاصل کنید دوربین به نیروی الکتریکی بیشتری نیاز دارد یا خیر.

2- کشف و ping دوربین

آدرس IP دوربین خود را با بررسی discovery دوربین پیدا کنید. پس از اینکه آدرس IP را پیدا کردید می توانید با استفاده از لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود دوربین را ‘ping’ کنید. سپس می توانید میزان استحکام ارتباط را بررسی کنید. در موتور جستجوی ویندوز خود حروف ‘cmd’ را تایپ کنید تا یک خط فرمان DOS برای شما باز شود. زمانی که خط فرمان بالا آمد از شما درخواست می شود کلمه ‘ping’ را به همراه آدرس IP وارد کنید. حال ممکن است بر روی صفحه نمایشگر شما عبارت ‘Request Time Out’ و یا ‘Destination Host Unreachable’ نمایش داده شود. در صورتی چنین پیغامی نمایش داده شد بررسی کنید که آیا لپ تاپ یا گوشی هوشمند شما به همان شبکه ای که دوربین متصل است اتصال دارد یا خیر؟ در صورتی که دوربین را در شبکه مشاهده می کنید سعی کنید با استفاده از مرورگر خود اتصال را برقرار کنید.

3- اطلاع از نام کاربری و کلمه عبور

در صورتی که شما موفق شدید دوربین را ‘ping’ کنید اما نتوانستید متصل شوید، ممکن است نام کاربری یا کلمه عبور را اشتباه وارد کرده باشید. در این صورت شما باید به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

4- بررسی جداول ARP

جداول ARP را که معمولا در خارج از دوربین واقع شده اند بررسی کنید. جداول ARP به شما این امکان را می دهند که آدرس های MAC و IP معادل را پیدا کنید.

5- اطمینان از عدم ناسازگاری آدرس های IP با یکدیگر

در صورتی که شما بیش از یک دوربین دارید اطمینان حاصل کنید که دوربین ها آدرس های IP متفاورتی دارند. شباهت IP دروبین ها باعث می شود که شما نتوانید به یک یا همه دوربین ها دسترسی داشته باشید. آدرس IP مشترک ممکن است عیب یابی دروبین مداربسته را به امری دشوار تبدیل کند.

6- ارتقاء سیستم عامل به منظور عیب یابی دوربین مدار بسته

اطمینان حاصل کنید که دوربین شما به روز است. شما می توانید این عمل را با اتصال به VMS و دسترسی به صفحه وب دوربین انجام دهید.

7- راه اندازی مجدد دوربین

گاهی اوقات این اولین کاری است که برای عیب یابی دوربین مداربسته انجام می دهیم. دوربین را به مدت 10 تا 20 ثانیه خاموش کنید و سپس تنظیمات را دوباره انجام دهید.

8- بررسی کابل ها

اطمینان حاصل کنید که کابل ها مستقیم و کاملا محکم و سالم هستند. چرا که کابل های گره خورده و سست می توانند منشأ مشکلات دوربین باشند.

9- برگرداندن دوربین به تنظیمات کارخانه

این اقدام ممکن است همه پیشینه شما را از بین ببرد اما می تواند به شما در عیب یابی هر نوع مشکلی کمک کند. شما به راحتی می توانید با فشردن دکمه بازنشانی که در پشت دوربین قرار دارد، دوربین را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

10- تماس با شرکت تولید کننده یا ارائه کننده نظارت از راه دور

در صورتی که شما مردد هستید که چه اقدامی را باید برای عیب یابی دوربین مداربسته انجام دهید، می توانید از یک متخصص کمک بگیرید و از او بخواهید تمام اقدامات لازم را برای عیب یابی انجام دهد.


شما کاربران عزیز می توانید جهت اطلاع از برترین برندهای دوربین های مدار بسته مقاله 50 برند برتر دوربین مدار بسته 2018 به انتخاب مجله آسمگ را مطالعه نمایید.

محبوب ترین ها


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید