لزوم انتخاب تغذیه مناسب برای دوربین های مداربسته

لزوم انتخاب تغذیه مناسب برای دوربین های مداربسته

لزوم انتخاب تغذیه مناسب برای دوربین های مداربسته

انتخاب تغذیه (ترانس) مناسب برای یک سیستم مداربسته اگر به اندازه انتخاب دوربین مهم نباشد، کمتر هم نیست. نکته‌ای که به جرات می‌توان گفت در ۹۰ درصد مواقع رعایت نمی شود توجه به منبع تغذیه مناسب دوربین مداربسته می باشد. اکثر شرکت‌های فروشنده سیستم‌های مداربسته، به اهمیت تغذیه مناسب دوربین مدار بسته واقف نیستند و از ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین نوع، در پروژه‌ها استفاده می‌کنند. خریداران هم که فقط به قیمت توجه دارند. حتی آنهایی که به دنبال خرید یک سیستم مناسب و مرغوب هستند، از روی بی‌اطلاعی به دوربین و دستگاه DVR مناسب اکتفا می‌کنند. غافل از اینکه دوربین باکیفیت یک روی سکه است. کابل، کانکتور و تغذیه مناسب دوربین مداربسته، روی دیگر سکه و ۵۰ درصد دیگر یک سیستم مداربسته است.

تغذیه مناسب دوربین مدار بسته به ۲ دسته «تغذیه مرکزی» و «تغذیه مجزا» تقسیم می‌شوند.

تغذیه‌های مرکزی نیز خود چند دسته‌اند. بعضی از آنها دارای خروجی‌های مجزا هستند، یعنی اگر به هر دلیلی مشکلی در یک خروجی بوجود آید، فقط آن خروجی قطع می‌شود و بقیه خروجی ها کار خود را انجام داده و ولتاژ لازم را به دوربین‌‌ها می‌رسانند. این تغذیه‌ها از نوع دیجیتال بوده و دارای مدار الکترونیکی هوشمند می‌باشند.

اکثر تغذیه‌های مرکزی فقط یک خروجی دارند که به تمام دوربین‌ها متصل می‌شود. مشکل این نوع تغذیه‌ها این است که بر اثر یک اتصالی کوچک، کلیه تصاویر قطع خواهد شد. ممکن است روی دستگاه خروجی‌های زیادی وجود داشته باشد، اما مهم این است که این خروجی‌ها از داخل به هم متصل نباشند و به صورت یک مدار تفکیک شده و مجزا طراحی شده باشند. از محاسن تغذیه مرکزی مناسب اجرای «سریع تر» و «تمیزتر» نصب سیستم مداربسته است.

نصب جداگانه تغذیه برای هر دوربین، زمان بیشتری می‌طلبد و نصاب مجبور است برای حفظ ظاهرِ کار و برهمم نخوردن زیبایی محل، دنبال راهی پنهان کردن تغذیه‌ها باشد! و در نهایت مجبور به استفاده از جعبه تقسیم می‌شود. توصیه می‌کنیم از یک تغذیه مرکزی پیشرفته استفاده کنید و هزینه آن را به جان بخرید و یا اینکه برای هر دوربین مداربسته از یک تغذیه مجزا استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل، فقط یک تصویر را از دست داده باشید.

در انتخاب آمپراژ تغذیه دقت داشته باشید، آمپراژ پایین باعث افت و قطع تصویر خصوصا در دوربین‌های دید در شب می‌شود. دوربین های دید در شب هنگام تاریک شدن محیط، نیاز به مقداری جریان اضافی برای روشن کردن LED ها دارند که در صورت پایین بودن آمپراژ یا بی‌کیفیت بودن تغذیه، تصاویر قطع خواهند شد.

تغذیه های با آمپراژ بالا نیز باعث ایجاد نویز در تصاویر و افت تدریجی کیفیت، استهلاک و حتی در مواردی سوختن دوربین می‌شوند. با کمی جستجو می‌توان تغذیه مناسب دوربین مداربسته را با قیمت‌های معقول و حتی ارزان در بازار یافت. تغذیه‌های دارای قطع‌کن داخلی مناسبتر هستند و در نواسان‌های شدید نیز تا حد زیادی مقاومت کرده جلوی آسیب به دوربین‌ها را می‌گیرند.

توصیه طلایی تغذیه مناسب دوربین مداربسته

انتخاب تغذیه با آمپراژ بالا، پاک کردن صورت مسئله است نه راه‌حل آن! از تغذیه باکیفیت و مناسب دوربین به لحاظ ولتاژ و آمپراژ استفاده کنید. بهترین راهکار استفاده از تغذیه تولید شده یا توصیه شده توسط سازنده دوربین است.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها