ویژگی های دوربین و دی وی آر HDTVI چیست؟

ویژگی های دوربین و دی وی آر HDTVI چیست؟

ویژگی های دوربین و دی وی آر HDTVI چیست؟

«اچ‌دی‌تی‌وی‌آی» یا High Defination Transport Video Interface یکی دیگر از استاندارهای ارائه شده برای برداشت، انتقال و ضبط تصاویر HD در بستر آنالوگ است. HDTVI فناوری جدیدی است که در سال 2012 توسط کمپانی آمریکایی TechPoint ابداع شده و مانند HDCVI و AHD، نسخه بهینه شده‌ای از فناوری قدیمی HDSDI است. لازم به ذکر است که منظور از «بستر آنالوگ»، کابل کواکسیال، کانکتور BNC و سیستم ذخیره‌سازی مورد استفاده در سیستم‌های آنالوگ (DVR) می‌باشد. فناوری دی وی آر HDTVI از بستر آنالوگ برای تبدیل تصاویر HD برداشت می کند.

تِک پوینت، کمپانی غریبه‌ای در این عرصه نبوده و پیش از این پردازنده‌های آنالوگ این کمپانی را بانام TechWell در دستگاه‌های دی‌وی‌آر دیده بودیم. دی وی آر HDTVI  تکنولوژی جدید این کمپانی است. از جمله کمپانی‌هایی که از این پردازنده در DVRهای خود بهره می‌برد، هانوها تکوین (سامسونگ تکوین سابق) است. درحال حاضر رزولوشن‌های 1 مگاپیکسل، 1.3، 2 و 4 مگاپیکسل این فناوری به بازار عرضه شده است.

نکات ضروری در انتخاب محصولات HDTVI

انتقال تصاویر در دوربین و دی وی آر HDTVI تنها تا 300 متر میسر است، درحالیکه در AHD و HDCVI می توان تا 500 متر تصاویر را منتقل نمود. به تازگی یک کمپانی چینی بنام TVT توانسته نسخه‌ای از دوربین و دی وی آر HDTVI  را با قابلیت ارسال تصاویر تا 500 متر توسعه دهد و بنام خود ثبت و عرضه نماید. پس از آن نیز هایک‌ویژن، نسخه ارتقایافته دوربین و دی وی آر HDTVI را با قابلیت انتقال تا 500 متر بانام Turbo HD عرضه کرد.

با توجه به توضیحات متوجه می شویم که 3 نوع از این فناوری در بازار موجود است و این موضوع کمی کار را برای کاربران مشکل می‌کند. جالب است بدانید که فناوری دی وی آر HDTVI متن باز  یا اصطلاحا Open Source است و به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد آزادانه و بدون کسب اجازه از TechPoint, اقدام به استفاده، توسعه و حتی تغییر در معماری آن نمایند. در واقع همین متن باز بودن، باعث توسعه آن توسط کمپانی TVT و هایک‌ویژن شده است.

عدم امکان اتصال دوربین‌های HDTVI به نسل جدید دی‌وی‌آرهای TurboHD هایک‌ویژن است.تا چندی پیش هایک‌ویژن تبلیغات گسترده‌ای درخصوص امکان اتصال دوربین‌های دی وی آر HDTVI متفرقه به دی‌وی‌آر های توربو اچ‌دی می‌نمود، اما اکنون شاهد هستیم که با اتصال 90 درصد این دوربین‌ها، امکان دریافت تصویر وجود ندارد. در واقع هایک‌ویژن وقتی دید که HDTVI از اقبال چندانی در بازار فروش برخوردار نیست، تغییراتی در TurboHD اعمال کرد تا با به‌حاشیه رفتن برندهای متفرقه دوربین و دی وی آر HDTVI, تمامی عواید این فناوری نصیب خودش و فناوری TurboHD گردد.

البته با توجه به عدم اقبال بازار به این فناوری و رشد روزافزون رقبایی مانند HDCVI و AHD و به تبع آن واردات محدود و قیمت تمام شده بالای محصولات HDTVI, رشد آن بیش از پیش محدود شد و هم‌اکنون نیز تقریبا شاهد هیچ برند معتبری از دوربین و دی وی آرهای HDTVI در بازار ایران نیستیم (برندهای HDTVI که در بازار بنام انگلستان، کانادا و کره عرضه می‌شوند، تماما از تولیدات درجه دو چین هستند!) هایک‌ویژن نیز متوجه این موضوع شده و سعی دارد برای رقابت با دوربین و دی وی آر HDTVI داهوا، مدل‌های ارزانتری از دوربین‌های TurboHD را به بازار عرضه کند. حتی خبرهایی درخصوص تصمیم هایک‌ویژن برای عرضه DVRهای TurboHD با قابلیت اتصال دوربین‌های AHD بگوش می‌رسد. منتظر تکنولوژی های جدیدتر هستیم.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید