چه آینده ای در انتظار تکنولوژی دوربین های مدار بسته است؟

چه آینده ای در انتظار تکنولوژی دوربین های مدار بسته است؟

چه آینده ای در انتظار تکنولوژی دوربین های مدار بسته است؟

تولیدکنندگان بزرگی همچون سامسونگ و سونی تلویزیون های UltraHD یا 4K را تولید کرده اند. 4K یک تکنولوژی جدید تصویربرداری با وضوح بیشتر است. این تکنولوژی 4K نامیده می شود چرا که میزان وضوح تصاویری که فراهم می کند 2160 * 4096 است. این مقدار، چهار برابر بیشتر از وضوح 1080p تصاویر قدیمی (1080*1920) است. این به معنای در اختیار داشتن تصاویری با چهار برابر جزئیات بیشتر است. برخی تولیدکنندگان، این تکنولوژی را UltraHD یا UHD می نامند. البته UltraHD اندکی متفاوت است و وضوح تصاویر آن 2160 * 3840 است و گاهی اوقات تحت عنوان 2160p شناخته می شود.

مقایسه 4K/UHD با FULL HD 1080P در تکنولوژی دوربین های مدار بسته

تکنولوژی 4K اغلب 8Mega Pixel یا 8MP نامیده می شود که برابر است با تعداد پیکسل های این تصاویر. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید فضای بسیار بیشتری به تصاویر 4K اختصاص داده شده است. تصاویر 1080p یا Full HD فقط 2Mega Pixel هستند. چنین وضوحی شامل جزئیات بسیار کمتری نسبت به تصاویر 4K است. علاوه بر این، همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید در استانداردهای قدیمی اندازه تصاویر بسیار کوچک است. بنابراین، کیفیت تصاویر 4K بسیار بالاتر از آن ها است.

ارتباط این تکنولوژی با دوربین های مدار بسته چیست؟

تولیدکنندگان دوربین های مداربسته اخیراً در حال بازاریابی برای دوربین های مداربسته 4K هستند. از جمله مشکلات این دوربین ها، وجود محدودیت در فضای ذخیره سازی است. فیلم های 4K به فضای ذخیره سازی بسیار بالایی نیاز دارند. قیمت دوربین های مداربسته 4K بخصوص در شرایطی که به بیش از 8 ترابایت حافظه ذخیره سازی حتی برای دو دوربین نیاز است، بسیار افزایش میابد. تکنولوژی های جدید می توانند حجم فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته 4K را تا حد معقولی کاهش دهند. بنابراین، در حال حاضر تولیدکنندگان می توانند فیلم های ضبط شده توسط 4 تا 8 دوربین را بدون نیاز به یک فضای ذخیره سازی بسیار بزرگ ذخیره کنند.

با ظهور دوربین های مداربسته 4K باید دید چه تغییری در تعداد دوربین های مورد نیاز برای نظارت بر یک منطقه بوجود می آید. به عنوان مثال، با وجود دوربین های مداربسته 4K با وضوح بسیار بالا نیازی به استفاده از تعداد زیادی دوربین برای نظارت بر فضای رو به روی خانه شما وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، دوربین های مداربسته 4K قدرت تشخیص دقیق تر چهره و زوم کردن بر روی فواصل دورتر را دارند.

چه نیازی به دوربین های مدار بسته 4K وجود دارد؟

از دیدگاه کیفیت، دوربین های مداربسته 4K یک محصول عالی هستند. اما این مسأله دلیل اصلی تمرکز بر تولید و استفاده از این دوربین ها نیست. دلیل عمده مزیت استفاده از این دوربین ها، قدرت ثبت جزئیاتی فراتر از چندین دوربین معمولی است. مزیت دیگر دوربین های مداربسته 4K توانایی جستجوی شماره پلاک یک خودرو است. علاوه بر این، می توان موقعیت مکانی یک دانش آموز خاص را که در حال رفتن به مدرسه است، با استفاده از یک پایگاه داده از تصاویر چهره، تشخیص داد. یک گالری هنر را تصور کنید که به دلیل تغییر در پیکسل های تصاویر دوربین های مداربسته، تشخیص داده می شود که یکی از تابلوها ناپدید شده و آژیر خطر به صدا در می آید! وضوح زیاد داده ها می تواند تمام نیازهای سیستم های پیشگیرانه را فراهم کند. همچنین، نیاز به بررسی چندین صفحه نمایش برای اطلاع از وقوع حوادث را از بین ببرد.

این دقیقاً همان جایی است که آینده دوربین های مداربسته را تغییر می دهد و آینده روشنی را در پیش رو قرار می دهد.


شما کاربران عزیز می توانید جهت آشنایی با نحوه ذخیره سازی مناسب تصاویر دوربین های مداربسته مقاله انتخاب هارددیسک مناسب برای دوربین مدار بسته را مطالعه نمایید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها