رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک دوربین مدار بسته چیست؟

اگر در منزل یا محل کار خود دوربین مداربسته داشته باشید، احتمالا با کلمه رک نیز آشنا هستید و می دانید که به چه چیزی رک دوربین مدار بسته می گویند. در واقع یک محفظه فلزی با ابعاد مشخص است که تجهیزات دوربین مداربسته نظیر سوییچ شبکه، روتر، دستگاه ضبط، سرور و… را در خود جای می دهد تا علاوه بر اینکه ظاهر منظم تری داشته باشند، از آسیب های احتمالی و قرار گرفتن در معرض آفتاب و باران و عوامل آسیب رساننده در امان بمانند.

قسمت های تشکیل دهنده

 دوربین های مداربسته همگی دارای رک هستند و رک معمولا دارای شش قسمت اصلی است:

  1. درب که به صورت تمام شیشه ای یا دارای فریم فلزی است.
  2. لایت پنل که به منظور ایجاد روشنایی داخل رک دوربین مدار بسته نصب می شود.
  3. پاور ماژول که برای رساندن برق به همه قطعات استفاده می شود و نقش یک چند راهی برق را در رک ایفا می کند.
  4. بلنک پنل ها که برای حفاظت بیشتر از اجزای حساس داخل رک استفاده می شوند. بلنک پنل ها در مدل های 3،2،1 و 4 یونیت وجود دارند.
  5. فن رک دوربین مدار بسته ممکن است روی سقف یا کف رک قرار گرفته باشد و وظیفه آن خنک نگه داشتن اجزا و قطعات داخل رک است.
  6. سینی وظیفه جداسازی بخش های مختلف داخل رک و همچنین قرار دادن قطعاتی مانند مانیتور سرور که عرضشان از عرض رک کمتر است را بر عهده دارد.

ابعاد

رک دوربین مدار بسته دارای عرض مشخصی به اندازه 44.45 سانتی متر است. این اندازه ثابت است و تغییر نمی کند. زیرا تمامی تجهیزات رک مونت مطابق با همین اندازه استاندارد ساخته شده اند تا به آسانی داخل رک جای گیرند و نصب شوند. رک ها دارای اندازه های مختلفی هستند که پر مصرف ترین آن ها رک 19 اینچی می باشد. اگر برای جلوگیری از هک دوربین مدار بسته به دنبال راهکار مناسب هستید این مطلب را بخوانید.

چند نوع رک وجود دارد؟

  1. نوع دیواری همانطور که از نامش پیدا است بر روی دیوار نصب می شود. رک دیواری نیز دارای انواع مختلفی است. مثلا ممکن است به منظور ایجاد دسترسی بیشتر و راحت تر به قطعات، پنل های کناری آن باز شوند.
  2. رک ایستاده نیز به حالت ایستاده بر روی زمین قرار داده می شود. در صورتی که خودتان وظیفه خرید رک ایستاده را بر عهده گرفته اید، توجه کنید که دارای چرخ برای جابجایی آسان تر باشند.


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها