اندروید یا iOS؟ کدام پلتفرم برای گوشی هوشمند بهتر است؟ (بخش دوم)

اندروید یا iOS؟ کدام پلتفرم برای گوشی هوشمند بهتر است؟ (بخش دوم)

اندروید یا iOS؟ کدام پلتفرم برای گوشی هوشمند بهتر است؟ (بخش دوم)

در حال حاضر، سیستم عامل های اندروید و iOS بهترین پلتفرم های گوشی هوشمند موجود در بازار هستند. نقاط اشتراک این دو پلتفرم بیشتر از ویژگی های متمایزکننده آن‌ها است. اما تفاوت های مهمی هم وجود دارند که می توانند برای مشتری قابل توجه باشند. در این مقاله قصد داریم از دیدگاه های مختلف به مقایسه iOS و اندروید پرداخته و در هر مورد، پلتفرم برنده را اعلام کنیم. اما درنهایت بهترین پلتفرم برای شما به نوع نیازتان وابسته است. شما می توانید ویژگی هایی را که بریتان مهم هستند انتخاب کنید و بررسی کنید که در هر مورد کدام پلتفرم عملکرد بهتری دارد و سپس درمورد پلتفرم مناسب تصمیم گیری نمایید. همچنین، شما کاربران عزیز می توانید بخش اول این مقاله را تحت عنوان اندروید یا iOS؟ کدام پلتفرم برای گوشی هوشمند بهتر است؟ (بخش اول) مطالعه نمایید.

اندروید یا iOS؟

امنیت

بسیاری از کاربرانی که از اندروید استفاده می کنند با مشکلات امنیتی مواجه نمی شوند چرا که آن‌ها برای دریافت برنامه ها و اپلیکیشن ها به خارج از Play Store سر نمی زنند. تولیدکنندگان خاصی همانند سامسونگ تلاش های مضاعفی به‌منظور ارتقاء امنیت انجام داده‌اند. اما سرعت کم دریافت آپدیت ها توسط بسیاری از دستگاه های اندروید می تواند بطور جدی مانع دریافت و اجرای تدابیر امنیتی جدید شود.

در حال حاضر، سرعت دریافت آپدیت ها از هر زمان دیگری از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که رخنه های امنیتی روز به روز جدی تر می شوند. میلیون ها دستگاه اندروید هنوز نرم افزارهایی را اجرا می کنند که می توانند در برابر هک های جدی همانند Heartbleed و Stagefright آسیب پذیر باشند.

اپل سال ها است که بر روی تقویت امنیت برای عموم کاربران، اقدامات موثری انجام داده است. از جمله این اقدامات می توان به Touch ID و FaceID در iPhone X اشاره کرد. نظارت دقیق اپل بر روی اپلیکیشن ها و توانایی اجرای آپدیت ها بر روی اکثر دستگاه ها، با سرعت بیشتر، موجب برتری قطعی آن نسبت به اندروید شده است. همچنین، این کمپانی داده ها را در iMessage و سایر اپلیکیشن ها رمزگذاری می کند.

حفظ حریم شخصی کاربران از جمله اولویت های اپل است. بنابراین، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که داده های شخصی آن ها توسط اپل ذخیره و یا خوانده نمی شوند. همچنین، همه آن داده ها رمزگذاری می شوند. در حالی که اندروید تنها برخی از داده ها را رمزگذاری می کند و حفاظت کمتری از حریم شخصی افراد، به عمل می آورد. گوگل داده های کابران را برای بدست آوردن اطلاعاتی که به فروش بهتر محصولاتش کمک می کند، استخراج می کند. این داده ها ذخیره و خوانده می شوند. اپل برای حفظ محرمانگی داده های کاربرانش حتی با FBI وارد جنگ شده است. چنین تعهد و فداکاری را به سختی می توان نادیده گرفت.

بنابراین، بدون شک iOS امن ترین پلتفرم است و به بهترین شکل ممکن از حریم شخصی کاربران محافظت می کند. اگر امنیت و حفظ حریم شخصی برای شما مهم است، ما iPhone را به شما پیشنهاد می کنیم.

برنده: iOS

دوربین

اظهار نظر در مورد این ویژگی، بسیار دشوار است. در گذشته اپل بهترین عملکرد را در گرفتن تصویر از نور، رنگ و سایر جزئیات داشت. اما گوشی های هوشمند اخیر اندروید پیشرفت های چشمگیری در این زمینه داشته‌اند. دوربین های Pixel 3 و Pixel 3 XL گوگل بهترین دوربین هایی هستند که تا کنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما عملکرد دوربین های iPhone Xs Max و  iPhone Xs نیز قابل تأمل است.

عملکرد دوربین برترین محصولات اندروید، خوب و گاهی هم عالی است. اما کیفیت دوربین محصولات متوسط اندروید با دوربین های iPhone قابل رقابت نیست. کیفیت دوربین اکثر گوشی های اندروید کمتر از iPhone است.

اپلیکیشن های مرتبط با دوربین در هر دو پلتفرم، بسیار خوب و سریع هستند. اپلیکیشن های دوربین iOS از جهت سادگی استفاده و ارائه بهترین نتایج بدون نیاز به تدوین و دستکاری، عملکرد بهتری دارند. اپلیکیشن های اندروید نیز تنوع بیشتری دارند. ما قصد داریم عنوان برترین دوربین را به پلتفرم iOS اعطا کنیم اما باید توجه داشت که برترین گوشی های اندروید بخصوص Pixel 3، برترین دوربین های گوشی های هوشمند را ارائه می دهند.

برنده: iOS

پشتیبان گیری از عکس ها

در صورتی که شما از اپلیکیشن Photos در اندروید استفاده می کنید، می توانید بطور خودکار از تمام عکس ها و فیلم هایتان پشتیبان گیری کنید. بدون هیچ شکی Google Photos بهترین انتخاب است. چرا که فضای ذخیره سازی رایگان نا محدودی را در اختیار کاربر قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از iCloud و Google Photos از عکس ها و فیلم هایتان با وضوح اصلی خودشان پشتیبان گیری کنید. اما iCould فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار شما قرار می دهد در حالی که Google Drive تا 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را به شما اختصاص می دهد. همچنین در صورتی که صاحب یک گوشی Pixel از برند گوگل باشید می توانید از تعداد نا محدودی از عکس ها و فیلم ها با وضوح کامل پشتیبان گیری کنید.

اظهار نظر درمورد این ویژگی، پیچیده است. چرا که iOS بصورت پیشفرض iCloud را ارائه می کند اما شما می توانید Google Photos را بر روی آن اجرا کنید. در هر صورت، به دلیل اینکه اکثر کاربران از اپلیکیشن های پیشفرض استفاده می کنند، در این مورد اندروید برنده است.

برنده: اندروید

سرویس های ابری

اپل هنوز در ذخیره سازی در فضای ابری و پشتیبان گیری خودکار، دچار مشکل است. Google Drive حدود 15 گیگابایت فضای ابری رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد و از طریق همه پلتفرم ها قابل دسترس است. در حالی که iCould فقط 5 گیگابایت در اختیار شما قرار می دهد و فقط از طریق Windows، Mac و iOS قابل استفاده است.

برای دریافت فضای ابری اضافی، Google Drive با هزینه هر ماه 2 دلار برای 100 گیگابایت (24 دلار در سال)، ارزان ترین انتخاب بود. اما اپل برای رقابت با Google Drive هزینه های دریافتی خود را کاهش داد. در حال حاضر اپل 50 گیگابایت فضا را به قیمت 1 دلار در اختیار کاربر قرار می دهد. از طرفی هر دو پلتفرم، یک ترابایت فضا را در ازای دریافت 10 دلار در ماه در اختیار کاربر قرار می دهند.

فضای ذخیره سازی ابری اندروید به راحتی قابل استفاده است و نسبت به iCoud به نحو موثرتری عمل می کند. شما حتی می توانید از Google Drive بر روی iOS استفاده کنید در حالی که iCloud فقط بر روی iOS قابل اجرا است. بنابراین با مقایسه iOS و اندروید بر اساس این ویژگی، می توان اندروید را برنده اعلام کرد.

برنده: اندروید



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید


    جدیدترین ها